Ubezpieczenie odpowiedzialności pracownika jednostki organizacyjnej pomocy społecznej wobec pracodawcy jest ubezpieczeniem dobrowolnym w zakresie odpowiedzialności pracownika zgodnie z Kodeksem pracy.
Kodeks pracy co do zasady ogranicza odpowiedzialność pracownika do wysokości 3 krotności osiąganego wynagrodzenia.
Pracownicy Jednostek Organizacyjnych Pomocy Społecznej, którzy uczestniczą w postępowaniu administracyjnym związanym z decyzją w sprawie świadczenia z pomocy społecznej (m.in. świadczeń rodzinnych, alimentacyjnych), mogą w wyniku wydania błędnych decyzji ponieść wobec pracodawcy odpowiedzialność finansową za swoje działania.
Błędy mogą występować w obszarze:
Przyznania nienależnych świadczeń / błędnego naliczenia świadczeń
Nieterminowego wydania decyzji w sprawie przyznania świadczeń,
Błędnego wprowadzenia danych, z czego wynikłaby odpowiedzialność finansowa,
Itp.
Wypłata błędnie przyznanych świadczeń może być jednorazowa, ale może również trwać w czasie powodując znaczny wzrost poziomu roszczenia, jakie pracodawca skierowałby następnie do pracownika, który podjął błędną decyzję lub popełnił błąd, w wyniku którego taka decyzja zostałaby wydana.
Przed wyżej wymienioną odpowiedzialnością chroni Państwa przedmiotowe ubezpieczenie.
W celu otrzymania informacji szczegółowych o ubezpieczeniu, w tym dotyczących przystąpienia - prosimy o kontakt z opiekunem projektu wskazanym poniżej.