INFORMACJA O BROKERZE
1. Proffman Broker Sp. z o.o., zwana dalej „Brokerem” jest brokerem ubezpieczeniowym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń (Dz. U. z 2023 r. poz. 1111 z późn. zm.).
2. Broker posiada zezwolenie Ministra Finansów na prowadzenie działalności brokerskiej w zakresie ubezpieczeń o numerze 1095/02 z dnia 11 marca 2002.
3. Broker jest wpisany do rejestru brokerów ubezpieczeniowych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem 000000981/U.
4. Informację o wpisie od rejestru, o którym mowa w pkt. 3 powyżej można zweryfikować pod
adresem internetowym https://rpu.knf.gov.pl/search/broker/1095%2F02/6802
5. Broker wykonuje czynności brokerskie przy pomocy osób, które spełniają wymogi określone w art. 34 ust. 4 pkt 1 lit. a-e Ustawy o dystrybucji ubezpieczeń oraz są wpisane do rejestru brokerów.
6. Broker zachowuje w tajemnicy informacje uzyskane w związku z wykonywaniem czynności brokerskich w zakresie ubezpieczeń.
7. Broker jest objęty obowiązkowym ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej zawodowej na podstawie umowy ubezpieczenia na sumę gwarancyjną, której równowartość w złotych wynosi nie mniej niż 1.300.380 EUR w odniesieniu do jednego zdarzenia oraz 1.924.560 EUR w odniesieniu do wszystkich zdarzeń za szkody powstałe z tytułu wykonywania czynności brokerskich.
8. Niezależnie od ubezpieczenia obowiązkowego, o którym mowa w pkt. 7 powyżej, działalność Brokera jest objęta dodatkowym ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej stanowiącym nadwyżkę do obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.
9. Broker informuje, że nie posiada akcji ani udziałów zakładu ubezpieczeń uprawniających co najmniej do 10 % głosów na walnym zgromadzeniu albo zgromadzeniu wspólników.
10. Żaden zakład ubezpieczeń nie posiada udziałów Brokera.
11. Wynagrodzeniem z tytułu umów ubezpieczenia oraz umów gwarancji ubezpieczeniowych zawieranych przy udziale Brokera jest prowizja wypłacana przez zakłady ubezpieczeń, uwzględniona w kwocie składki ubezpieczeniowej tj. kurtaż brokerski. Broker nie otrzymuje z tego tytułu honorarium płaconego bezpośrednio przez Klienta.
12. Klientowi przysługuje prawo wniesienia skargi lub reklamacji.
1) Reklamacja lub skarga może być złożona drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej info@proffman.pl, w formie pisemnej - osobiście, w siedzibie brokera albo przesyłką pocztową w rozumieniu art. 3 pkt 21 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1481, z późn. zm.)
2) Reklamacje na usługi świadczone przez Brokera tj. reklamacje niezwiązane z udzielaną ochroną ubezpieczeniową rozpatruje Broker.
3) Złożone u Brokera reklamacje związane z udzielaną ochroną ubezpieczeniową, do których rozpoznania właściwy jest zakład ubezpieczeń zostaną przez Brokera niezwłocznie przekazane do rozpoznania zakładowi ubezpieczeń.
4) Klient udzieli Brokerowi pełnomocnictwa do przekazywania złożonych u Brokera reklamacji w zakresie związanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową do właściwych do ich rozpoznania zakładów ubezpieczeń.
5) Broker udzieli odpowiedzi na reklamację niezwiązaną z udzielaną ochroną ubezpieczeniową w terminie 30 dni od jej otrzymania lub w przypadkach szczególnie skomplikowanych 60 dni od dnia otrzymania reklamacji. Odpowiedź na złożoną reklamację jest udzielana w formie pisemnej oraz dodatkowo na życzenie zainteresowanego także w formie elektronicznej. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przez upływem tego terminu.
6) W przypadku nieuwzględnienia przez Brokera roszczeń wynikających z reklamacji, Klientowi będącemu osobą fizyczną przysługuje prawo do wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego, zgodnie z ustawą o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1809, 1723 i 1843). Istnieje również możliwość złożenia skargi na działalność Brokera do właściwych organów nadzorczych, a także wszczęcia postępowania przed Sądem Polubownym przy Komisji Nadzoru Finansowego.